Pastasız Doğum Günü

    Bugün günlerden pazar. Dün babamın doğum günüydü, 11 Şubat. Aslında annemle babamın doğum günleri çok ilginç bir dizilimde. Biri Sevgililer Günü'nden 3 gün önce, diğeri de 3 gün sonra. Normalde doğum günlerini Sevgililer Günü'nde beraber kutlarlar. Ama daha önce de bahsettiğim gibi babam bir fedakarlık yapıp benim için İstanbul'a geldi. Dün, doğum gününü ilk defa ayrı geçirdiler. Ben de buna üzülmedim değil. Cumartesi sabahı kalktığımda annemle günaydın sohbeti yaparken babama küçük bir pasta alabileceğimi, onun çok mutlu olacağını söyledi. Ben de hemen plan yapmaya koyuldum.

    İlk olarak bebeklik arkadaşım olan Utku'yu aradım. O da benim gibi liseyi İstanbul'da okuyabilmek için Eskişehir'den buralara geldi. Benden 1 yaş büyük. Geçen sene onun için yaptığımız çılgın veda partisi muhteşemdi. Aslında ben de onun izinden gittim diyebiliriz. Normalde haftasonları arkadaşlarıyla Kadıköy'de takılır. Ama ben yine aksiliği başıma çekmiştim, Kadıköy'de değildi. Yine de planımda bir değişiklik yapmadan evden çıktım. Babama Utkularla buluşacağımı söylemiştim, tabiki yalandı. Evden çıkmadan önce benden puding istemişti. Kısa bir yürüşte Migros'a varıp vanilyalı ve çikolatalı puding aldım. Az ilerideki hediyelik dükkanından da kupa almayı unutmadım. Kupa sadeydi fakat üstündeki detay ilgimi çekmişti. Babamın çok sevdiği bir grup ve albümü. Hediyeyi beğeneceğini umarak bir pastaneye girdim. Pastalara göz gezdirip her zamanki gibi karar veremedim. Sonra vitrindeki en köşede tek kalmış çilekli tartı gördüm. Sonuçta doğum günü kutlamak için illa pastaya gerek yoktu. Hem çilekli tart pastalardan daha güzeldi. Ben de pastasız doğum günü hazırlamış olucaktım. Hemen tartı kaptığım gibi eve gittim.

Daha merdivenlerde tartın mumları ve maytapları hatta kameram bile hazırdı. Zili çalıp kapı deliğini kapattım. Kimbilir pastayla beni görse napardı. Eve girdiğimde kendi kendimize bir kutlama yaptık. Yüzündeki gülümsemeyi tekrar görmek için her şeyimi verirdim. Bu güzel anı videoya çekmeyi de unutmadım. Videoyu sizlerle paylaşmak için çok uğraştım fakat bir türlü yükleyemedim. Sonuç olarak bu haftasonumun konusu babamın pastasız doğum günüdür.





Yorumlar