İnatçı Keçi İçin Yeni Yıl

   Bugün cumartesi, 7 Ocak. Yeni yılın üstünden tam bir hafta geçti. O gün bu saatlerde anneannemin ısrarları üzerine tombala oynuyorduk. Ailecek teyzemlerde toplanmıştık. Kuzenim, Ankara'daki üniversitesinden yeni yılı bizlerle kutlamak için gelmişti. Bana göre üniversiteli bir genç kızın yeni yılını arkadaşlarıyla geçirmesi gerekirdi (tabiki öyle bir zorunluluk yok bu sadece benim fikrim) fakat bu biraz farklı bir durumdu. Farklı derken tatsız bir konu. Anneannemin ısrarları üzerine tombala oynuyorduk demiştim ya, işte bu onunla ilgili. Yeni yıldan uzun bir süre önce büyük bir engel atlattı. Bağışıklık sistemi çökmüştü ve 5 hafta hastanede kalması gerekti. Çok zorlu bir süreçti ama atlatmayı başardı. Kendisi çok güçlüdür, kimseye boyun eğmez. Hastanede yattığı yatakta bile benden daha güçlü olduğunu söyleyebilirim. Bu süreç içerisinde annem bana demişti ki "Sevdiklerimizin değerini onlar gittikten sonra fark etmektense, onlar hala yanımızdayken tadını çıkaralım.". Böylece biz de bu güzel yeni yılı onun şerefine kutlamaya karar verdik. Teyzem, amcam, kuzenim, annem, babam, anneannemin yardımcısı ve ben. Hepimiz onun yeni yılı için toplanmıştık. Hep birlikte güzel bir yemek yedik ve ardından tombala oynadık. İlk tombalayı ben yapmıştım. Anneanneme ufak bir rüşvet karşılığı tombala kartımı verdim. Kuzenim bir  kez kazanan kartın bir daha kazanamayacağını
söylüyordu. Ben de onunla aynı fikirdeydim. Fakat anneannem inat etti ve o kartı aldı. İnat etmesine
hiç şaşırmamıştım. Şansına ikinci tombalayı o yaptı. Güçlü olduğu kadar şanslı ve inatçıdır kendisi. Bu yüzden onu inatçı keçim diye seviyorum. Sürekli inatçılıkta benim de ondan aşağı kalmadığımı söyler. Belki de bu benzerliğimizden dolayı çok iyi anlaşıyoruzdur, kim bilir. Tombala sonrası toplanıp yeni yıla girdik. Amcamla konfeti patlatıp maytap yaktık. Teyzem de bu sırada yerleri pislettik diye bize söyleniyordu. Söylenirken yüzündeki ufak tebessüm gözümden kaçmadı. Muhteşem bir yeni yıl geçirdim diyebilirim. Fakat her şey sona ermemişti.

   Saat bir buçuk gibi teyzemlerden kalktık. Anneannemi ve yardımcısını eve bıraktıktan sonra annemi bir arkadaşımın annesi aradı. Birkaç arkadaşımın ve ailelerinin toplandığını duyduk. Hiç beklemeden oraya gittik. Orada da çılgınlar gibi eğlenip arkadaşlarımla korku filmi izledim. Normal bir gece olsaydı o filmden sonra hayatta uyuyamazdım ama çok uykum vardı. Arkadaşlarımın yanından saat dört gibi ayrıldık. Eve gider gitmez yatağıma koştum, deliksiz bir uyku çektim. Sonuç olarak güzel bir yıl geçirmeyi umuyorum. Umarım 2017 yüzümü kara çıkartmaz.




Yorumlar